Produkt byl přidán do košíku
Produkt byl odebrán z košíku
Objednávka se odesílá, buďte trpěliví.

Kam na výstavu v prosinci?

Blížící se zakončení výstavní sezony nám přináší mírné sucho. Událostí věnovaných nebo i částečně se dotýkajících fotografie mnoho není. I přesto se našlo několik výstav, které určitě stojí za zmínku a vaši návštěvu. Už teď jsme zvědaví, co přinese začátek roku 2019 – dle náznaků se máme opravdu na co těšit!

Adam Vačkář / Bad Seeds

30. 11. 2018 — 13. 1. 2019

Ateliér Josefa Sudka

Vazby mezi organickým a průmyslovým, které se každým dnem víc posouvají k organickému průmyslu, tvoří páteřní osu fotografické i instalační práce Adama Vačkáře.

Ve skrytém údolí kdesi uprostřed Zakázaných hor, umírající mnich. Poslední zástupce řádu tak dávnověkého, že ani on sám, ani historické materiály v knihovně mistrů nedosahují jeho počátku. Muž vztahuje s maximálním vypětím zbývajících sil svou svraštělou paži k mahagonovému stolku po straně jinak skrovného lože. Na chvíli se zdá, že už tento bazální úkon jeho staletími zkoušené tělo odmítne naplnit. Mnichova dokonalá mentální disciplnína ale má svou organickou schránku stále pevně pod kontrolou. A konečně. Pevně uchopil svůj iPhone a pomalými pohyby, s bezbřehou elegancí, jeho prsty doslova tančí po objednávkovém screenu rozhraní aplikace Amazon Prime. Objednávka náhradních dílů nezbytných pro chod generátoru celého klášterního komplexu je dokončena. Ticho za hranicemi civilizační představivosti brzy rozruší jemný bzukot vrtulí několika doručovacích dronů, které samy umístí nezbytné díly na svá místa a data storage odvěkých tajemství zůstane plně funkční pro příští milénia. Mnich naposled vydechnul, s klidným vědomím, že poselství jeho řádu zůstane zachované.

Gisele Freund a Timm Rautert: Havel, Kundera a Sudek očima fotografů v roce 1967

6.11.2018 až 3.2.2019

Dům fotografie

Praha 1, Revoluční 1

V roce 1967 navštívila německo-francouzská fotografka Gisèle Freundová Prahu během dnes již legendárního IV. sjezdu spisovatelů, který se konal 27. až 29. června. Během tohoto sjezdu vystoupili Václav Havel, Milan Kundera, Pavel Kohout a režisér Milošem Formanem na obranu filmu Sedmikrásky od Věry Chytilové s projevy, které bývají považovány za úvodní impuls tzv. Pražského jara. Během svého pobytu se Freundová se spisovateli sešla a také je fotografovala. Tak vznikla řada portrétů spisovatelů Václava Havla, Milana Kundery, filosofa Karla Kosíka a také překladatelů Jana Vladislava a Adolfa Kroupy. Freundová také zároveň navštívila fotografa Josefa Sudka, kterého rovněž portrétovala.

Tento volný cyklus 51 portrétů nebyl ještě nikdy vystaven ani publikován, a tak si jej budou moci diváci moci poprvé prohlédnout právě v Praze. Tu téměř ve stejnou dobu navštívil v roce 1967 německý fotograf Tim Rautert, který při té příležitosti vytvořil řadu portrétů jím obdivovaného Josefa Sudka v umělcově ateliéru na pražském Úvoze. Vzniklo tak přes 40 fotografií, které jsou doprovázeny několika pohledy na tehdejší Prahu. Ačkoli již tyto fotografie byly vystaveny ve dvou významných zahraničních institucích a v Německu jim byla věnována celá monografie, v Čechách bude tato série fotografií opět vystavena poprvé.

Krůtí směs R. I. P. / Prší

Galerie Fotografic

Praha 1, Stříbrná 2/212

30.11.2018 až 30.12.2018

Umělecká skupina Krůtí směs R. I. P. představí v Galerii Fotografic unikátní interaktivní instalaci propojující vlivy nejsilnějšího masového média s klasickou karetní hrou. Banálně znějící situaci komplikují průhledné karty a televizní vysílání na místě herní plochy. Nepřeberné množství nechtěných informací útočí na potřebu soustředit se. Budeme schopni vědomě ovlivnit vlastní vnímání masových médií a podprahové reklamy? A budeme se o to chtít vůbec pokusit?

Odeslat odpověď